fbpx

Usein kysyttyä

Olennaiset tiedot Sevaliasta ja asiakaspalveljoista

Kuka ja millainen Sevalian asiakaspalvelija tulee kotiini?
Voit itse nähdä oman alueesi asiakaspalvelijoiden valokuvan ja esittelyn, kun kirjaudut palveluumme. Palveluun kirjautuminen ei edellytä tilaamista.

Voinko keskustella asiakaspalvelijan kanssa puhelimitse ennen ensimmäistä tilauskertaa?
Kyllä voit. Käytännössä voit kirjautua palveluumme ja lähettää pyynnön osoitteeseen asiakaspalvelu@sevalia.fi

Ovatko Sevalian asiakaspalvelijat ammattilaisia?
Kaikki Sevalian asiakaspalvelijat hallitsevat kotisiivouspalvelun hyvin ja heillä voi olla myös muita osaamisalueita, kuten kotipalvelu senioreille, asiointiapu tai pienet piha- ja talkkarityöt. Löydät tarkemmmat tiedot osaamisista kunkin asiakaspalvelijan esittelytekstistä. Sevalian asiakaspalvelijoilla on monipuolinen työ- ja kokemustausta, mm. siivous-, hoiva- ym aloilta. Heillä ei välttämättä ole varsinaista siivousalan ammattitutkintoa.

Onko palvelunne luotettava?
Luotettavuus ja korkea asiakastyytyväisyys on toimintamme edellytys. Soitamme säännöllisesti asiakastyytyväsyyspuheluita ja asiakkaamme ovat tutkitusti hyvin tyytyväisiä palveluumme. Luonnollisesti parannettavaakin on aina ja kehitämmme toimintaamme jatkuvasti.

Miten palvelun hinta voi olla noin edullinen?
Koko Sevalian toiminta perustuu digitaaliseen ja kustannustehokkaaseen toimintamalliin ja siihen, että yrityksen kate on pieni. Näin hinta asiakkaalle voi olla poikkeuksellisen edullinen ja silti asiakaspalvelijat saavat hyvän korvauksen. Asiakkaat ja asiakapalvelijat ovat toimintamalliimme tyytyväisiä ja toiminnan laajentuessa voimme myöhemmin itsekin hyötyä. Sevalian toiminta on käynnistynyt Seinäjoella ja olemme nyt laajentamassa toimintaa valtakunnaliseksi.


Kun tilaat ensimmäistä kertaa

Onko minun oltava kotona kotisiivouksen aikana?
On hyvä, jos olet ensimmäisellä kerralla alussa paikalla antamassa tarvittavat ohjeet asiakaspalvelijallemme. Voit sopia hänen kanssa työtehtävistä, kertoa siivousvälineistä ja muista käytännön järjestelyistä, näin tehty työ vastaa toiveitasi. Muulla tavoin sinun ei tarvitse varautua siivoojamme tuloon. Totta kai voit halutessasi olla kotona myös koko kotisiivouksen ajan.

Paljonko asuntoni siivoukseen menee aikaa?
Kotisiivous voi sisältää toiveesi mukaan eri työtehtäviä ja luonnollisesti tilatun työn kesto ja asunnon koko vaikuttavat siihen, miten paljon työtehtäviä ehditään toteuttaa. Käytännössä kolmen tai neljän tunnin kotisiivous riittää yleensä varsin kattavaan siivoukseen. Soitamme aina uusille asiakkaille ensimmäisen käyttökerran jälkeen ja kysymme palautteen tehdystä työstä. Silloin voimme keskustella myös siivoustarpeistanne jatkossa.

Tuleeko joku käymään ennen ensimmäistä siivouskertaa?
Ei tule. Käytännössä voit antaa ohjeet asiakaspalvelijallemme, kun hän tulee ensimmäistä kertaa paikalle. Voit myös kirjoittaa varauksen lisätietoihin tarkempaa tietoa toiveistasi tai lähettää meille toiveen keskustella etukäteen puhelimitse asiakaspalvelijan kanssa ennen ensimmäistä siivouskertaa.

Miksi kalenterissa ei näy vapaita aikoja?
Silloin kaikki ajat on varattu ja varauksia ei voi tehdä. Voit tehdä tällöin palvelussa varauskyselyn. Välitämme varauskyselyn sinun alueen asiakaspalvelijoille ja olemme sinuun yhteydessä, mikäli joku heistä voi lisätä vapaita aikoja toivomallesi ajankohdalle.

Onko siivoojalla omat välineet?
Siivous- ja kotipalvelumme tehdään asiakkaan välineillä ja sen tuntihinta on 26 euroa eli 13 euroa kotitalousvähennyksen jälkeen. On myös mahdollista tilata palvelua, jossa asiakaspalvelija tuo mukanaan välineet. Tämän palvelun nimi on Siivous + välineet ja sen tuntihinta on 29 euroa eli 14,50 euroa kotitalousvähennyksen jälkeen.


Maksaminen

Miten palvelu maksetaan?
Yksittäinen varaus maksetaan verkkopankissa tilausta tehtäessä. Mikäli haluatte tämän jälkeen tehdä säännöllisen varauksen, lähetämme laskun teille sinä päivänä, kun suoritamme siivous- ja kotipalvelun luonanne. Laskun voimme lähettää sähköpostilla tai halutessanne paperilaskuna postissa. Paperilaskun lähettämisestä perimme 2,58 euron laskutuslisän.

Mitä tapahtuu maksulle jos varaus peruuntuu?
Mikäli varaus peruuntuisi meistä johtuvista syistä, palautamme maksun. Palautamme maksun myös silloin, jos sinä peruutat varauksen kaksi (2) vuorokautta ennen varauksen ajankohtaa. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista veloitamme yhden (1) tunnin palvelumaksua vastaavan summan.


Palvelut senioreille ja muut kotipalvelut

Tarjoatteko palvelua vanhuksille?
Kyllä tarjoamme. Sevalian Vierellä – kotipalvelu sopii mainiosti myös senioreille ja toistusvan varauspyynnön voi tehdä myös ilman nettiä. Palvelu voi sisältää normaalin kotisiivouksen lisäksi mm. asiointiapua ta vaikkapa lemmikkien ulkoluttamista. Palvelumme ei sisällä hoivapalvelua eikä avustamista liikkumisessa, syömisessä tai pukeutumisessa.

Voinko ostaa kotipalvelua iäkkäälle vanhemmalleni?
Kyllä voit. Tilaaminen onnistuu normaalisti ajanvarausjärjestelmän kautta ja voit totta kai auttaa vanhempaasi tilaamisessa. Voit itse tilata palvelun vanhemmallesi, lisäämällä varauuksen lisätietoihin vanhempasi tiedot, maksaa laskun itse ja hyödyntää kotitalousvähennyksen omassa verotuksessasi.

Voinko tilata muutakin kuin kotisiivousta?
Kyllä voit. Kunkin asiakaspalvelijan esittelystä löydät, mitä muuta palvelua voit häneltä tilata. Palvelu voi sisältää ruuanlaittoa, leivontaa, pyykkihuoltoa, apua perhejuhliin, pieniä talkkaritöitä, lemmikkien ulkoilutusta ja hoitoa tai vaikkapa uusien huonekalujen kokoamista. Palvelumme ei sisällä hoivapalvelua eikä avustamista liikkumisessa, syömisessä tai pukeutumisessa.


Muita ohjeita tilaamiseen

Voinko tehdä säännöllisen tilauksen?
Kyllä voit. Saat lisätietoa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@sevalia.fi.

Voinko saada säännöllisessä tilauksessa aina saman asiakaspalvelijan?
Kyllä voit.

Voinko saada asiakaspalvelijan aina samana viikonpäivänä?
Tämä riippuu asiakaspalvelijoidemme kalenterissa vapaana olevista ajoista. Tämä ei välttämättä ole aina mahdollista.

Mitä tehdään, jos peruutan tilauksen?
Voit irtisanoa, siirtää tai peruuttaa tämän palvelun veloituksetta ilmoittamalla siitä Sevalialle kaksi (2) päivää ennen sovittua palvelun suoritushetkeä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@sevalia.fi. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista veloitamme yhden (1) tunnin palvelumaksua vastaavan summan.

Mitä tehdään, jos asiakaspalvelija sairastuu?
Mikäli asiakaspalvelijamme sairastuu yllättäen, hän ilmoittaa siitä sinulle. Varaus voidaan tilanteen mukaan siirtää toiseen ajankohtaan tai perua kokonaan luonnollisesti maksutta. On usein myös mahdollista varata aika toiselle asiakaspalvelijalle.

Mitä jos en ole palveluun tyytyväinen?
Mikäli et ole tyytyväinen palvelumme sisältöön, voit ilmoittaa siitä meille heti palvelun jälkeen sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@sevalia.fi. Otamme sinuun yhteyttä ja sovimme yhdessä jatkosta.


Muut kysymykset

Voinko ostaa lahjakortin?
Kyllä voit. Lähetä meille toiveestasi sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@sevalia.fi.

Teettekö muutto- ja loppusiivouksia?
Sevalia palvelu sopii huonosti muutto- ja loppusiivouksiin, koska palvelu ostetaan tuntiperusteisesti ja muutto- ja loppusiivouksissa tarvittavaa aikaa on vaikea arvioida etukäteen.

Missä palvelua voi tilata?
Tällä hetkellä palvelua voi tilata mm. Seinäjoella, Oulusssa, Kokkolassa, Porissa, Kotkassa, Vaasassa ja Tampereella. Palvelu laajenee asiakkaiden tarpeen mukaan eri paikkakunnille.